Social Media Strategie

Met 12 miljoen actieve Nederlandse gebruikers is het niet meer de vraag of social media belangrijk zijn voor organisaties. In Nederland maken 4,1 miljoen mensen gebruik van Instagram, 4,4 miljoen van LinkedIn, 8 miljoen mensen van YouTube en 10,8 miljoen van Facebook. Alleen WhatsApp scoort nog hoger met 11,5 miljoen gebruikers. Daar zijn waar je klanten zijn vraagt daarom ook om excellente social media strategie.

  • 595,-
  • Maximaal 2 personen
  • 1 college
  • 1 dagdeel
  • 1 deelcertificaat
  • Vakspecialist - afhankelijk van je voorkeursdatum
  • Amersfoort
Inschrijven

Omschrijving

Mensen brengen een substantieel van hun tijd door op social media. Kijk om je heen en je ziet overal mensen op hun smartphone actief zijn. Ze zijn dan voornamelijk actief op social media; lezen, swipen, klikken, liken en delen. Voor marketeers en ondernemers is het daarom heel belangrijk om op de best mogelijke manier hiervan gebruik te maken. Je wil toch daar zijn waar je klanten actief zijn.

Je social media strategie is de optelsom van alles wat je wil bereiken en je van plan bent te gaan doen op social media. Het zorgt ervoor dat je weet welke acties je doet op de verschillende platforms en wanneer. Met welke doelen, en daarmee of je slaagt of juist faalt in de uitvoering ervan. Hoe specifieker je strategie is, hoe effectiever de uitvoering is. Dat betekent overigens niet dat je social media plan een dik document is. Hou het lekker kort en bondig.

Social media is niet meer zo hagelnieuw als een paar jaar geleden en daarom weten we ondertussen goed wat werkt en wat niet. Op welke platforms je werkt aan naamsbekendheid en via welke kanalen je juist actieve leadgeneratie opzet.

In dit college leggen we uit hoe social media succes kan bereiken en hoe je een eigen social mediavisie en -strategie ontwikkelt. Hoe zet je de juiste social media in en wat moet de uitkomst zijn? Hoe zorg je voor een groot bereik op de geschikte platforms en hoe maak je optimaal en strategisch gebruik van dat grote bereik? Ga je alleen zenden of leg je echt verbinding met je ‘fanbase’ en laat je ze meebeslissen bij innovatie? Het komt allemaal aan bod.

Programma

  • Vaststellen welke social media platforms te gebruiken en welke niet
  • Leren wat je wil bereiken via social media, groei naamsbekendheid, leads of rechtstreeks verkopen
  • Social media doelen uitrekenen in lijn met marketing- en bedrijfsdoelen
  • Bouwen van een social media strategie met planning, activiteiten per kanaal
  • Gebruik van Social Media Roadmap voor doelen

Waar & wanneer

Deze opleiding  wordt standaard  gegeven bij Digital Masters Academy – by Regus, in Amersfoort. Maar op jouw verzoek komen we naar jouw locatie.
De datum wordt in overleg met jou bepaald. Een van de vele voordelen van privéles!

Kosten

De kosten van deze privéles bedragen € 595,-. Of je nou met 1 of 2 personen bent, dat maakt ons niet uit. Als je samen komt, betaal je per persoon maar € 297,50. We sturen de factuur naar de hoofdboeker. Alle bedragen zijn exclusief 21% BTW.

En verder

We zijn van de nieuwe marketinggeneratie dus pakken de opleiding ook anders aan dan traditionele opleiders. Wij geloven in een combinatie van theorie, praktijk, persoonlijke aandacht, certificering en gezondheid.

In onze colleges word je niet in slaap gepraat met saaie volzinnen en lange verhandelingen. We zetten je op het puntje van je stoel met praktische en bewezen modellen, die je zelf direct kunt toepassen in je eigen organisatie.

Tussendoor ga je alleen of samen aan de slag om de theorie meteen naar jouw praktijk te vertalen. Daardoor onthoud je het geleerde beter en is je opleiding ook echt relevant voor je. Je krijgt ook direct feedback, we noemen dat opleidingsconsultancy. Je resultaat wordt daar nog waardevoller van.

Wacht niet langer en gun jezelf privéles!