SEA voor marketeers

SEA – Search Engine Advertising - adverteren op bijvoorbeeld Google of Bing kan je heel veel gekwalificeerde leads opleveren. Laat jij dat helemaal over aan een gespecialiseerd bureau of neem je zelf de leiding? Of doe je het liever helemaal zelf? Zonder je hele marketingbudget in adverteren te stoppen maar wel hoge bezoekers en belangrijker nieuwe leads krijgen via de juiste advertenties. Hoe doe je dat? In dit college leggen we je uit hoe je de meest effectieve AdWords campagnes maakt. Wel de leads, niet de bounces.

  • 595,-
  • Maximaal 2 personen
  • 1 college
  • 1 dagdeel
  • 1 deelcertificaat
  • Berry van Es
  • Amersfoort
Inschrijven

Omschrijving

Gebruik maken van betaalde zoekresultaten via Google Adwords is een prima manier om verkeer naar je website te leiden. Het kan vele malen sneller werken dan organisch zoeken – SEO – maar het kan duur zijn als SEA niet goed wordt ingezet.

Wist je dat er heel veel geld verloren gaat in adverteren op zoekmachines? In minstens 70% van de advertentie-campagnes komen er meer bezoekers op de website maar stijgt het aantal leads niet! Daarnaast gaat in vrijwel alle campagnes de bounce-rate omhoog. “Is dat erg?” zal je misschien denken, en het antwoord is JA. Als je bounce-rate omhoog gaat, gaat je organische search-rate omlaag en word je minder goed gevonden in bijvoorbeeld Google. Precies wat je niet wil.

Bij de meeste marketingbudgetten is adverteren de nummer 1 als het gaat om uitgaven. Het grootste percentage van de meeste marketingbudgetten wordt besteed aan advertenties, op Google, Bing maar ook in social media.

Een goede campagne is helemaal gebouwd rondom je publiek. Je moet je publiek echt goed begrijpen. Succesvolle SEA komt helemaal neer op hoe goed je begrijpt hoe Adwords werkt en hoe slim je je campagnes kan beheren. Dat leer je in ons college SEA voor marketeers.

Programma

  • Definiëren van campagne doelen
  • Opzetten van advertentie campagnes
  • Targeting van je betaalde zoekopdrachten
  • Kiezen en groeperen van keywords en long-tail keywords
  • Onderzoek “wat doet de concurrentie”
  • Schrijven van advertentie teksten
  • Analyseren van je campagnes

Waar & wanneer

Deze opleiding  wordt standaard  gegeven bij Digital Masters Academy – by Regus, in Amersfoort. Maar op jouw verzoek komen we naar jouw locatie.
De datum wordt in overleg met jou bepaald. Een van de vele voordelen van privéles!

Kosten

De kosten van deze privéles bedragen € 595,-. Of je nou met 1 of 2 personen bent, dat maakt ons niet uit. Als je samen komt, betaal je per persoon maar € 297,50. We sturen de factuur naar de hoofdboeker. Alle bedragen zijn exclusief 21% BTW.

En verder

We zijn van de nieuwe marketinggeneratie dus pakken de opleiding ook anders aan dan traditionele opleiders. Wij geloven in een combinatie van theorie, praktijk, persoonlijke aandacht, certificering en gezondheid.

In onze colleges word je niet in slaap gepraat met saaie volzinnen en lange verhandelingen. We zetten je op het puntje van je stoel met praktische en bewezen modellen, die je zelf direct kunt toepassen in je eigen organisatie.

Tussendoor ga je alleen of samen aan de slag om de theorie meteen naar jouw praktijk te vertalen. Daardoor onthoud je het geleerde beter en is je opleiding ook echt relevant voor je. Je krijgt ook direct feedback, we noemen dat opleidingsconsultancy. Je resultaat wordt daar nog waardevoller van.

Wacht niet langer en gun jezelf privéles!