Monitoring & Analyses

Iedere euro die we uitgeven aan online marketing kunnen we volgen en meten op effectiviteit. De dagen dat we niet precies konden aangeven welk deel van het bestede budget bijdroeg aan succes zijn definitief voorbij. We kunnen nu alles meten en zo precies weten welke marketingtactiek het meeste rendement oplevert. Daarom is voor iedere marketeer monitoring & analyses van marketingactiviteiten een absolute must-do!

  • 595,-
  • Maximaal 2 personen
  • 1 college
  • 1 dagdeel
  • 1 deelcertificaat
  • Vakspecialist - afhankelijk van je voorkeursdatum
  • Amersfoort
Inschrijven

Omschrijving

Als onderdeel van een marketingplan, moeten voor de specifieke marketingdoelen en -activiteiten voor de implementatie meetcontroles worden bepaald en vastgesteld. Alleen op die manier kan je doorlopend vaststellen of je marketinginspanningen op schema liggen en de marketing- en bedrijfsdoelstellingen waarschijnlijk worden gehaald.

Dat klinkt zo vanzelfsprekend maar … Bereken jij, van tevoren of achteraf, welke inspanningen en budgetten het hoogst zullen gaan renderen? Weet jij welke campagne het meest effectief is geweest? In een onderzoek onder Amerikaanse Chief Marketing Technologists bleek dat men 80% van het marketingbudget “wasted” vond.  

In deze opleiding gaan we meten. Vaststellen wat je moet weten, en hoe dit te interpreteren. We beschikken over superhandige dashboards die je we in korte tijd tunen op jouw organisatie en marketing. Alvast een tipje van de sluier: we meten niet alles. Je hoeft namelijk niet alles te weten. Pas als je je doelen niet haalt kan je dieper gaan graven naar de oorzaak. We weten precies wat conversie percentages voor verschillende marketingtactieken zijn, pas als blijkt dat je die niet haalt, gaan we verder kijken.  

We gaan oefenen aan de hand van gespecialiseerde marketingspreadsheets en samen richting we je monitoring & analyses zodanig in dat het geen dagtaak wordt. Op jouw verzoek rekenen we ook aan je marketing ROI en LTV – de Life Time Value van je klanten.  

Programma

  • Inrichten van je marketingdashboard
  • Concurrentie online marketing analyse
  • Doelen koppelen aan monitoring
  • Dashboarding en rapportage inrichten als onderdeel van marketingstrategie en (team)activiteiten
  • Marketing ROI en LTV uitrekenen

Waar & wanneer

Deze opleiding  wordt standaard  gegeven bij Digital Masters Academy – by Regus, in Amersfoort. Maar op jouw verzoek komen we naar jouw locatie.
De datum wordt in overleg met jou bepaald. Een van de vele voordelen van privéles!

Kosten

De kosten van deze privéles bedragen € 595,-. Of je nou met 1 of 2 personen bent, dat maakt ons niet uit. Als je samen komt, betaal je per persoon maar € 297,50. We sturen de factuur naar de hoofdboeker. Alle bedragen zijn exclusief 21% BTW.gen € 595,- (exclusief BTW).

En verder

We zijn van de nieuwe marketinggeneratie dus pakken de opleiding ook anders aan dan traditionele opleiders. Wij geloven in een combinatie van theorie, praktijk, persoonlijke aandacht, certificering en gezondheid.

In onze colleges word je niet in slaap gepraat met saaie volzinnen en lange verhandelingen. We zetten je op het puntje van je stoel met praktische en bewezen modellen, die je zelf direct kunt toepassen in je eigen organisatie.

Tussendoor ga je alleen of samen aan de slag om de theorie meteen naar jouw praktijk te vertalen. Daardoor onthoud je het geleerde beter en is je opleiding ook echt relevant voor je. Je krijgt ook direct feedback, we noemen dat opleidingsconsultancy. Je resultaat wordt daar nog waardevoller van.

Wacht niet langer en gun jezelf privéles!