Marketing Planning

Herken je dit? In de afgelopen jaren heb je er steeds meer marketingtaken bij gekregen. Er is een soort explosie van nieuwe werkzaamheden geweest en iedereen werkt, net als jij, keihard om alles geregeld te krijgen. Vrijwel iedere dag komen er nieuwe uitdagingen bij. Je leest een tip in een marketingblog en denkt, zó gaan we het voortaan doen. En dan neemt toch de waan van de dag het weer over. Voor je het weet is het weer het einde van de week en blijft er een forse wensenlijst van marketing wanne do's over. Herkenbaar? Met onze Growth Driven Marketing Planning is dat voorgoed verleden tijd, beloofd.

  • 595,-
  • Maximaal 2 personen
  • 1 college
  • 1 dagdeel
  • 1 deelcertificaat
  • Vakspecialist - afhankelijk van je voorkeursdatum
  • Amersfoort
Inschrijven

Omschrijving

Growth Driven Marketing Planning combineert agile en accountability principes zodat jij voortaan altijd een marketingplan hebt dat up to date is met maar een doel: maximaliseren van marketingdoelen. In 4 stappen zet je deze marketing planning op:

Stap 1 – analyse – welke doelen moeten worden gehaald, vaststellen wie de ideale klanten zijn (buyer persona’s), het maken van een SWOT-analyse & concurrentie-overzicht, doen van effectiviteits-metingen (website, SEO, social media) en bepalen van welke marketingmiddelen en -tools zijn er voorhanden zijn.

Stap 2 – strategie – op basis van stap 1 wordt nu de strategie ingevuld, welke tactieken, middelen en activiteiten zijn nodig om de doelen te halen.

Stap 3 – planning – beschrijven van alle activiteiten en mensen die nodig zijn om de vastgestelde strategie uit te voeren in dag-, week- en maandactiviteiten, eventueel aannemen van personeel, herverdelen van werkzaamheden, inkopen van tooling, etc. Deze planning is het hart van alle marketingactiviteiten en is direct verbonden aan het marketingdashboard voor monitoring.

Stap 4 – continue verbeteren – met het marketingplan in actie en het wekelijks monitoren en analyseren van activiteiten wordt continue bijgehouden wat werkt en wat niet werkt, met welke tactieken en activiteiten het makkelijkste en met het minste budget doelen worden gehaald.

De voordelen van deze aanpak zijn divers: geen gedoe meer met het jaarlijkse “schrijven van het marketingplan” maar altijd een actueel plan en planning, geen onvoorspelbaarheid op basis van aannames meer, slimme aanpak met directe feedback en data-gedreven beslissingen die voor een steeds betere en effectievere marketingmachine zorgen.

Met een Growth Driven Marketing Planning ga jij echt nieuwe klanten online werven. In dit college gaan we daarmee aan de slag en zetten we in een ochtend of middag het marketingplan voor jouw organisatie op. 

Programma

  • Uitleg Growth Driven Marketing Planning
  • Doorlopen van alle onderdelen van de marketing analyse, doen van effectiviteits-metingen
  • Vaststellen van de strategie aan de hand van het Marketing Framework Canvas
  • Leren van het maken van de marketing planning op basis van dagelijkse, wekelijkse en maandelijkse activiteiten
  • Uitleg en voorbereiden van continue verbeteren activiteiten op basis van dashboarding

Waar & wanneer

Deze opleiding  wordt standaard  gegeven bij Digital Masters Academy – by Regus, in Amersfoort. Maar op jouw verzoek komen we naar jouw locatie.
De datum wordt in overleg met jou bepaald. Een van de vele voordelen van privéles!

Kosten

De kosten van deze privéles bedragen € 595,-. Of je nou met 1 of 2 personen bent, dat maakt ons niet uit. Als je samen komt, betaal je per persoon maar € 297,50. We sturen de factuur naar de hoofdboeker. Alle bedragen zijn exclusief 21% BTW.

En verder

We zijn van de nieuwe marketinggeneratie dus pakken de opleiding ook anders aan dan traditionele opleiders. Wij geloven in een combinatie van theorie, praktijk, persoonlijke aandacht, certificering en gezondheid.

In onze colleges word je niet in slaap gepraat met saaie volzinnen en lange verhandelingen. We zetten je op het puntje van je stoel met praktische en bewezen modellen, die je zelf direct kunt toepassen in je eigen organisatie.

Tussendoor ga je alleen of samen aan de slag om de theorie meteen naar jouw praktijk te vertalen. Daardoor onthoud je het geleerde beter en is je opleiding ook echt relevant voor je. Je krijgt ook direct feedback, we noemen dat opleidingsconsultancy. Je resultaat wordt daar nog waardevoller van.

Wacht niet langer en gun jezelf privéles!