Funnel Management

Sales en funnel management wordt in de VS "smarketing" genoemd. Sales + Marketing. Smarketing noemen we in Nederland meestal sales en funnel management. Het gaat erom dat er een efficient proces is ingericht om de samenwerking tussen de marketing- en salesafdeling zo effectief mogelijk te laten verlopen. Wanneer je in je organisaties het samenspel van marketing en sales optimaliseert, zie je net als andere organisatie je omzet met wel 20% groeien.

  • 595,-
  • Maximaal 2 personen
  • 1 college
  • 1 dagdeel
  • 1 deelcertificaat
  • Vakspecialist - afhankelijk van je voorkeursdatum
  • Amersfoort
Inschrijven

Omschrijving

Voordat een prospect in contact met je treedt, heeft hij 60% van het gehele oriëntatie- en aankoopproces al doorlopen. Er is dan nog geen salesman of -vrouw aan te pas gekomen. Dat ruim de eerste helft van het proces afhankelijk is van online marketinginspanningen, stelt eisen aan de samenwerking tussen marketing en sales.

Daarom zullen marketing- en verkoopteams moeten samenwerken. Door directe en frequente communicatie tussen beiden, ontstaat er afstemming en samenwerking die leidt tot versterking van zowel de marketing- als de salesinspanningen.

Wie anders dan verkopers staan in direct contact met klanten. Zij zijn het beste in staat om te vertellen welke vragen klanten hebben, of het klantenprofiel – het buyer persona profiel – nog accuraat is en aan welke content behoefte is. Daarnaast is het niet meer nodig dat verkopers ‘koud’ bellen – moderne marketingafdelingen leveren gekwalificeerde ‘warme’ leads – potentiële kopers met echte koopinteresse.

In funnel management is dit precies waarmee je aan de slag gaat. Op basis van je eigen bestaande funnel, of door het opzetten van een nieuwe funnel. We gaan op zoek naar de doelen voor iedere marketing- en verkoopfase en zorgen ervoor dat alle seinen op groen komen zodat marketing en sales zij aan zij samenwerkend makkelijker dan ooit nieuwe klanten binnenhalen.  

Programma

  • Leren van onderdelen van funnel management
  • Opstellen van samenwerkingsafspraken tussen marketing en sales
  • Uitwerken en/of optimaliseren van de marketing- en salesfunnel
  • Doelen per fase opstellen en uitrekenen
  • Standaard funnel rapportages opzetten

Waar & wanneer

Deze opleiding  wordt standaard  gegeven bij Digital Masters Academy – by Regus, in Amersfoort. Maar op jouw verzoek komen we naar jouw locatie.
De datum wordt in overleg met jou bepaald. Een van de vele voordelen van privéles!

Kosten

De kosten van deze privéles bedragen € 595,-. Of je nou met 1 of 2 personen bent, dat maakt ons niet uit. Als je samen komt, betaal je per persoon maar € 297,50. We sturen de factuur naar de hoofdboeker. Alle bedragen zijn exclusief 21% BTW.

En verder

We zijn van de nieuwe marketinggeneratie dus pakken de opleiding ook anders aan dan traditionele opleiders. Wij geloven in een combinatie van theorie, praktijk, persoonlijke aandacht, certificering en gezondheid.

In onze colleges word je niet in slaap gepraat met saaie volzinnen en lange verhandelingen. We zetten je op het puntje van je stoel met praktische en bewezen modellen, die je zelf direct kunt toepassen in je eigen organisatie.

Tussendoor ga je alleen of samen aan de slag om de theorie meteen naar jouw praktijk te vertalen. Daardoor onthoud je het geleerde beter en is je opleiding ook echt relevant voor je. Je krijgt ook direct feedback, we noemen dat opleidingsconsultancy. Je resultaat wordt daar nog waardevoller van.

Wacht niet langer en gun jezelf privéles!