Leergang Online Marketing

Ga voor maximale marketing power: Practitioner level 3 Online Marketing. Met dubbele certificering: DM Academy certificering én het internationaal erkende certificaat inbound marketing. Jij bent klaar voor de toekomst van marketing.

  • € 3.599,-
  • Maximaal 12 studenten
  • 8 colleges
  • alle colleges vinden binnen 1 maand plaats
  • 2 certificaten
  • Erik Broekhuijsen, Laura Hamer, Berry van Es e.a
  • Amersfoort
Inschrijven

Omschrijving

Marketing is recent benoemd tot een van de kansberoepen van de toekomst. Trends wijzen erop dat advertentiebudgetten verschuiven naar online marketing. Echte goede marketing, die voldoet aan de eisen van deze tijd en de moderne consument, is niet zomaar een vak. Daarin moet je precies op het goede moment gevonden worden met precies de goede informatie. Daarnaast wil de informatieconsument – jij en wij – gemak en goede service. Klinkt makkelijk maar is een echte uitdaging, zeker online!

Wij weten hoe dat werkt. Hierop zijn onze opleidingen volledig afgestemd. Wij leiden je op tot de beste digital marketeer. Met de collegereeks Digital Marketeer weet je je verzekerd van precies de juiste marketingkennis, ben je op de hoogte van de laatste ontwikkelingen en kan je het allemaal toepassen in je eigen praktijk.

Voor wie?

De collegereeks is ontworpen voor marketing professionals, marketingmanagers, marketingmedewerkers, communicatiemedewerkers, ZZP’ers, consultants, communicatieadviseurs, ondernemers met marketing in hun portefeuille en iedereen die zijn of haar kennis en vaardigheden wil versterken om toekomstige klanten online excellent wil bereiken.

We hebben deze leergang ontwikkeld voor marketeers die geen genoegen nemen met ‘middle of the road’-marketing. Voor de echte professionals die hun vak serieus nemen en met hun merk het verschil willen maken.

Er zijn geen toelatingseisen. Wanneer je de P2 hebt gedaan, heb je het iets makkelijker. De docenten gaan uit van gemotiveerde deelnemers die willen leren, niet met een minimaal werk- of denkniveau.

Leerdoelen

De leergang heeft als doel om je online marketingkennis en -skills verder te versterken. Je krijgt een compleet overzicht van alle mogelijkheden van digitale marketing. Je leert een plan te ontwikkelen voorzien van de talloze technieken en diverse middelen zodanig dat je toekomstige en huidige klanten blij worden van jouw marketing. Digitale strategie, buyer persona’s, customer journey, contentstrategie, de perfecte website, social media strategie, campagneplanning; allemaal onderwerpen die we behandelen. Alle onderwerpen en de wijze waarop we hierop ingaan zijn gericht op jouw doelen. Na het volgen van de collegereeks ben je in staat om:

  • een digitale marketing strategie op te zetten
  • marketingvisie te formuleren
  • buyer persona op te stellen
  • complete buyers journey te maken
  • een contentstrategie op te zetten
  • een blogstrategie op te zetten en uit te voeren
  • social media en social selling plan maken
  • inbound marketing toe te passen
  • growth driven design (GDD) uit te leggen
  • marketing automation toe te passen
  • SEO goed in te richten
  • Google Analytics op te zetten en te gebruiken
  • pakketselecties in marketing technologie te doen
  • sales en marketing SLA’s op te stellen
  • samenwerking tussen marketing en sales op te zetten
  • ROI van marketing uit te rekenen

Programma

Deze opleiding bestaat uit 8 verschillende colleges verspreid over 4 dagen.

Dagdeel 1 en 2

Inbound marketingstrategie advanced. Volledig theoretisch kader volgens internationale standaard. Na deze dag kan je je meteen certificeren – slagingspercentage in 1x is 85%, na herkansing 100%.

Dagdeel 3

Buyer persona’s – we gaan aan de slag met jouw buyer persona’s. Resultaat: volledig uitgewerkt kopersprofiel inclusief voorbereiding op website-, SEO- en contentontwerp.

Dagdeel 4

Customer en content journey – wat is een geweldige customer journey? Hoe doen bedrijven als Starbucks en Apple dat en wat kan jij heel makkelijk hergebruiken?

Dagdeel 5

Social media strategie – social media wordt door veel organisaties gebruikt maar .. Wordt het volledig potentieel wel benut? Dat is precies waar we op in gaan, met als hoofdspelers LinkedIn en Facebook.

Dagdeel 6

MarTech – wat weet jij van marketing technologie en marketing automation? Onmisbare kennis voor de marketing van vandaag en morgen. We leren je niet alleen trucs en tools (die vaak verrassend goedkoop of zelfs gratis zijn), we bouwen ook jouw marketing stack op.

Dagdeel 7

Website en SEO – wat moet je aan je website veranderen om er een krachtige klantenmagneet van te maken? Hoe richt je SEO nou echt in, wat moet je wel doen en wat vooral niet?

Dagdeel 8

Analyse en monitoring – meten is weten maar welke getallen doen er nou echt toe? Wat is je nieuwe werk-agenda per dag, per week en per maand. We maken een uitgekiend dashboard zodat je precies weet aan welke knoppen je moet draaien (en welke niet).

Waar & wanneer

Deze opleiding wordt gegeven bij Digital Masters Academy – by Regus, in Amersfoort.
Je kan kiezen voor:
9 + 11 + 17 + 20 april 2018
1 + 5 + 11 + 13 juni 2018
2 + 4 + 9 + 11 oktober 2018
4 + 6 + 10 + 12 december 2018

Geef je keuze op het inschrijfformulier aan.

Kosten

De kosten voor deze opleidingen bedragen € 3.599,- (exclusief BTW, inclusief lunch en alle lesmaterialen).

En verder

Er worden steeds twee colleges per dag gegeven. Vanaf 9.00 uur ben je welkom en word je ontvangen met koffie, thee, vers fruit en ander gezonde lekkernij. Om 9.30 uur start het ochtendcollege. Tegen 11.00 uur is er een korte pauze en om 12.30 uur wordt de lunch geserveerd. Om 13.30 start het middagcollege en is er om 15.00 uur een korte theepauze. Het middagcollege duurt tot 16.30 uur zodat je voor de spits naar huis kunt.

De collegereeks duurt maximaal 4 weken. De hoeveelheid uren die je moet reserveren voor zelfstudie is beperkt. Alleen voor het behalen van de internationale certificering is het handig om 2 uur in te plannen.

We zijn van de nieuwe marketinggeneratie dus pakken de opleiding ook anders aan dan traditionele opleiders. Wij geloven in een combinatie van theorie, praktijk, persoonlijke aandacht, certificering en gezondheid. In onze colleges word je niet in slaap gepraat met saaie volzinnen en lange verhandelingen. We zetten je op het puntje van je stoel met praktische en bewezen modellen, die je zelf direct kunt toepassen in je eigen organisatie. Tussendoor ga je alleen of in werkgroepen aan de slag om de theorie meteen naar jouw praktijk te vertalen. Daardoor onthoud je het geleerde beter en is je opleiding ook echt relevant voor je. Je krijgt ook direct feedback, we noemen dat opleidingsconsultancy. Je resultaat wordt daar nog waardevoller van.